Direktlänk till inlägg 21 januari 2019

Årets första körövning

Av Bustrollet7791 - 21 januari 2019 23:45

Årets första körövning är avklarad. Jag är glad att jag trots allt var där! Och det underlättade verkligen att jag fick stöd innan färdtjänsten kom och hämtade mig. Men det gick bra. Och kören gick bra. Det enda jobbiga med kören är att jag är så utmattad i huvudet av all stress, så när jag läser noterna så orkar jag inte riktigt hänga med längre. Nog för att jag har lätt för att tappa fokus i vanliga fall, men nu är det ännu värre. Tänk dig att du ska sjunga och i handen håller du det tryggaste du har, pappret med noter och text. Men när du väl står där och tittar på det, så är pappret nästan blankt. Du kan inte se vad det står, allting flyter bara ihop. Pappret förvandlas till kaos... Det är då det är skönt att ha styrkan att våga sjunga utantill. Att kunna lyssna in musiken och bara sjunga. För sjunga kan jag...


Årets första egenskrivna låttext är också på gång. Blev så pladaskt inspirerad då jag kollade på filmen A star is born, att jag redan i biosalongen satt och nynnade på en ny text. Första versen skrev jag redan samma kväll. Och tidigare ikväll fick min underbara körledare lyssna på en något egen inspelad version av den. Tänkte att det såg lite coolare och mer proffsigt ut att ha hörlurar på sig, ni vet, så där som dj:sarna brukar ha.. en över örat och en bakom örat. Hade kunnat funka, men tänkte inte på att sladden gärna hade fått vara ikopplad någonstans i så fall. (Ha Ha) Jag hade verkligen ingen musik i lurarna när jag sjöng, utan ville bara få ut det jag hade inne i huvudet. Och nu är jag en bra bit på väg... Vad texten handlar om? Att frigöra sig från det som får en att må allra sämst, att våga göra det man själv tror på, att våga stå på egna ben, att säga hit men inte längre, ni kan inte skada mig mer. Men den handlar också om att leva i en Aspares värld. En värld som är så olik många andras, en värld där jag får vara mig själv fullt ut som den jag faktiskt är, en värld där jag får vara lycklig för att just jag är jag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bustrollet7791 - 19 januari 2020 15:23

Nytt år Nya möjligheter Nytt boendestöd Ny lägenhet Nya rutiner Nya grannar Nytt område Nytt liv   Och jag är redo... ...

Av Bustrollet7791 - 10 juli 2019 21:00


Av Bustrollet7791 - 7 juli 2019 21:00


Av Bustrollet7791 - 4 juli 2019 21:00


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards